fredag 15 januari 2010

Jobb, jobb o jobb

Tycker det e bara jobb, jobb o jobb numera. Jobb på jobbet, jobb hemma, jobb man borde...
Är handledare till en studerande på arbetet, hon ska vara med mig i 6 veckor. Det är alltid tyngre när man har en studerande att ta hänsyn till. Man måste alltid överväga allt man gör, hon studerar ju mig och lär sig av hur jag gör. Gör jag fel så lär hon sig fel.
Är dock nöjd med min studerande. Hon är en sådan som tar initiativ på egen hand, vågar göra saker och personkemin passar bra. Har någon gång haft studerande som jag inte alls passat ihop med. Klarar inte av sådana som inte ens försöker göra saker, eller som helt enkelt inte bryr sig. Då blir man bara less. Fast egentligen är det nog skolornas fel i dagens läge. SJÄLVSTUDIER!! Alltså visst kan man läsa sig till viss kunskap, men någonting måste väl ändå lärarna lära ut. Vårdare som jag är så kan jag inte fatta att de inte ens lär ut att ta blodtrycket ordentligt eller att lägga olika förband. Det lärde nog jag mig i skolan på min tid.(lastgammal som jag är) =)

Hemma är det, utöver vanliga hushållssysslor i två hushåll, byggande som gäller. Bygga o bygga...men det ljusnar lite i horisonten iaf.

2 kommentarer:

  1. Ser att du fick till det med bakgrunden! :)
    Vad bra att du fick en studerande du är nöjd med nu i alla fall. Min man har haft praktikanter med sig som inte alls engagerat sig i jobbet och knappt kunnat något alls, pga att lärarna knappt bryr sig eller orkar visa sig på lektionerna. Hur roligt är det med en praktikant som inte ens vill jobba med det de studerar till? Och inte ens kan den enklaste lilla sak. Suck... Man får ju undra om ungdomarna i framtiden kommer att lära sig något alls i skolan om det fortsätter så!?!
    Nu blev jag nyfiken på vad det är för något som ni bygger!

    SvaraRadera
  2. Lilith-> vi gör klart övre våningen hos särbon. Blir lite speciella rum om jag får säga det själv. Ska försöka fixa foton sen

    SvaraRadera