måndag 25 januari 2010

Söker förgäves

Jag är hos mina föräldrar några dagar. Har inte varit här på flera månader så jag tyckte det började bli dags.
Har just sökt en hockeyhjälm som jag är 100 på att min bror en gång i tiden hade. Kan bara inte hitta den! Klubban hittade jag, men det var hjälmen jag behövde till sonen. Allt möjligt annat hittar man dock...mammas gamla kirchstänger från förra stället de bodde på...vi flyttade därifrån 1979... Hon erbjöd dem till mig, men jag är lite tveksam. De är gulnade av tidens tand, men de är betydligt stadigare o robusta än de som säljs numera, så de skulle säkert fungera alldeles utmärkt. Får ta o fundera på saken.

När jag åker hem har jag också med mig en låda av mammas avlagda dukar o gardiner. Dem ska jag ta med till jobbet och dela ut. Det finns alltid de av våra tanter och farbröder som nästan inget har när de flyttar in hos oss. Så de kan bli ett välkommet tillskott.

Får väl fortsätta mitt sökande imorgon. Nu börjar det bli dags att krypa till kojs. Är trött efter 3 nätter jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar